Najčešće pogreške tijekom treninga

Pogreške tijekom vježbanja nisu rijetka pojava, i mogu biti razlog zbog kojeg izostaju željeni rezultati. Tjelesna aktivnost i zdrava prehrana poželjna je tijekom cijele godine, iako se mnogi  na to odlučuju u periodu kada nosimo sve manje odjeće i tijelo se sve više otkriva, u proljeće i ljeto.

Navest ćemo pogreške koje ljudi najčešće rade, a da toga možda nisu ni svjesni. Jedna od njih je to što primjenjujete stalno jedan isti tip treninga. Kada kroz duži period ponavljate stalno iste vježbe, tijelo se troši i ne napreduje. Dakle, mišićima dajete stalno isti zadatak i oni ostaju na istoj razini snage gdje su i bili, što znači da se ne razvijaju dalje. Raspitajte se za novi, drugačiji trening, zadajte tijelu novi cilj sukladno mogućnostima i rezultati će biti vidljivi.

Sljedeća pogreška je to što se bazirate samo  na određeni dio tijela s kojim niste zadovoljni. Na primjer, ako imate višak sala na trbuhu, nije poželjno iz dana u dana raditi samo trbušnjake. Na taj način zanemarujete ostale mišiće na tijelu i riskirate ozljedu, te ne učite mišiće da rade zajedno. Možete biti fokusirani na određeni dio tijela, ali uključite u vježbanje i ostale skupine mišića.

Najčešća pogreška koja se događa je pretjerivanje i vježbanje do iznemoglosti. To radi većina ljudi, vjerujući da će tako najbrže doći do željenih rezultata. Međutim, to tako u fitnessu ne ide. Pretjerivanje može dovesti do ozbiljnih ozljeda, pa i pretreniranosti, te se može desiti da na kraju morate odustati od treninga na neko vrijeme, dok se organizam ne oporavi. Ako ste početnik, krenite sa laganim vježbicama, te polako i postepeno uvodite teže i zahtjevnije vježbe. U tome će vam najbolje pomoći stručna i educirana osoba. Stoga se ne ustručavajte potražiti trenera kako bi izbjegli moguće neugodnosti.

Treneri se susreću sa sve više ljudi koji dođu trenirati gladni. Pretjerivanje u hrani dovodi do stvaranja mišićnih naslaga i pretilosti, ali kod treninga je stvar nešto drugačija. Kada se redovito bavite tjelesnom aktivnošću, hrana koju unosite pretvara se u mišićnu masu. Imajte na umu da je osobi koja je u formi i redovito trenira potrebno barem 2000 kalorija na dan. Uz to, vodite računa da unosite dovoljno proteina koji su glavna hrana za mišiće. Osim toga, umanjit će vam bolove poslije treninga.
Još jedna od pogrešaka o kojoj smo opširnije pisali u prijašnjim člancima je izbjegavanje zagrijavanja i istezanja prije i nakon treninga. Svakako odradite ove dvije stvari, jer nijedan nagli napor tijelo neće tolerirati. Osjećat ćete se bolje, i sigurno ćete biti pošteđeni bilo kakve ozljede.

Odmor je vrlo bitan čimbenik u cjelokupnom planu treninga. Dok spavate i odmarate mišići se obnavljaju kako biste bez brige mogli odraditi idući trening. Manje od šest sati sna dnevno je neprihvatljivo. Nedostatak sna i odmora negativno utječe na elastičnost tijela i mišićnu masu, pa bi vam se moglo dogoditi da će vam svaki sljedeći trening biti teško odraditi.

Pogreška koju treneri možda i najviše ne vole je neprikladna odjeća i obuća za vježbanje. Što se tiče odjeće, poželjno je vježati u onome u čemu se inače osjećate ugodno, s tim da ne bude ni preširoko, ali i da vas ne steže. Odjeća vam mora omogućiti nesmetano kretanje i izvođenje vježbi. Najčešće se preporuča pamučna odjeća u kojoj će koža normalno disati.
Obuća za vježbanje još je važnija od odjeće. Namijenite sebi jedne tenisice za vježbanje, jer iz higijenskih razloga nije poželjno vježbati u obući u kojoj ste došli i koju nosite svakodnevno. Tenisica za vježbanje mora biti udobna i prikladna vrsti treninga koji radite. Posebno izbjegavajte tenisice sa ravnim potplatom jer tako opterećujete kralježnicu. Danas na tržištu postoji i više nego dovoljno vrsta obuće koja je namijenjena određenom sportu i treningu, pa ćete sigurno pronaći nešto što vam treba.

Posljednja stvar na koju trebate obratiti pažnju je vaš instruktor fitnessa. Mnogi ljudi nadobudno dolaze vježbati i mišljenja su da mogu sve sami. Tako često dolazi do ozljeda ili pretreniranosti. Izaberite svog fitness instruktora koji će na prvom treningu uzeti podatke o vašem načinu života, prehrani, povijesti bolesti itd. Instruktor će osmisliti plan treninga sukladno vašim potrebama i mogućnostima, pokazat će vam kako se koja vježba izvodi i paziti na to da svaku vježbu izvedete pravilno.
Izbjegavajte navedene pogreške, poštujte pravila treniranja i osluškujte svoje tijelo, i rezultati zasigurno neće izostati.

 

Autor: Magdalena Burger