Sportska masaža

Blagodati masaže odavno su poznate u svijetu ljepote i zdravlja, a kroz godine pojavilo se toliko novih vrsta da je ponekad teško izabrati onu koje će baš nama najbolje odgovarati.

Osim klasične masaže, postoji i aroma masaža, shiatsu masaža, sportska masaža, masaža za trudnice, masaža za stopala (refleksologija) te tajlandska masaža. Mi ćemo se u ovom članu bazirati na sportsku masažu, kao jednu od najpoznatijih i najkorisnijih za zdravlje. Sportska masaža koristi iste tehnike kao i klasična masaža, ali se za razliku od nje bazira i na okolna tkiva. Neizostavna je u životu svakog sportaša, a primjenjuje se u svrhu prevencije i liječenja ozljeda. Osim mišića, bazira se i na tetive i ligamente.
Ozljede su nažalost sastavni dio svakog profesionalnog sportaša, ali i amatera. Dugotrajno izlaganje naporima, udarac ili krivi pokret može izazvati ozbiljne probleme, a znamo da je profesionalnim sportašima važno da što manje izostaju sa natjecanja i treninga. U tome uvelike pomaže baš sportska masaža.
Idealna je za smanjenje mišićne napetosti, održavanje tijela i organizma, fleksibilnost, otklanjanje štetnih tvari te pospješuje opskrbu kisikom i hranjivim tvarima. Glavna zadaća joj je izbaciti nakupljenu mliječnu kiselinu iz mišića, ublažiti bol i grčenje mišića, stimulirati cirkulaciju u organzimu te ubrzati oporavak mišića nakon napora. Ukoliko je riječ o ozljedi, sportska masaža skraćuje vrijeme oporavka i održava pokretljivost. Također povoljno djeluje na tjelesnu i psihičku opuštenost te usredotočenost.
Sportska masaža može se podijeliti na tri dijela: onu koja se izvodi prije treninga ili natjecanja, onu koja se izvodi tijekom,  i onu koja se izvodi nakon treninga ili natjecanja.
Pripremajuća masaža izvodi se od 30 min do 24 sata prije treninga ili natjecanja. Glavni clj joj je povećati cirkulaciju i fleksibilnost. Izvodi se kratko i brzo zbog zagrijavanja i što boljeg protoka krvi. Osim što pridonosi cirkulaciji i fleksibilnosti, pripremajuća masaža povoljno djeluje i na psihičku spremnost sportaša, smanjuje stres i napetost. Može se kombinirati sa vježbama zagrijavanja.

Masaža koja se provodi tijekom treninga ili sportskog događaja traje vrlo kratko i radi se na način da se mišići protresuju kako bi se oslobodili napetosti.

Masaža nakon treninga naziva se opuštajuća masaža. Ta masaža izvodi se polako i temeljito. Izvrsna je za uklanjanje štetnih tvari iz organizma te za oporavak od naporne aktivnosti. Također se mogu u startu sanirati manje ozljede, ali i prevenirati nove. Posebno se masiraju mišići koji su bili najaktivniji tijekom treninga. Može se kombinirati sa vježbama istezanja.
Sportska masaža primjenjuje se na mišićne skupine koje su najviše pod opterećenjem tijekom izvođenja vježbi. Na primjer, kod trčanja prije treninga zagrijavaju se mišići ruku i nogu jer su upravo ti mišići glavni pokretači.
Redovitom masažom smanjuje se rizik od ozljeda, mišići postaju elastičniji, ubrzava se proces regeneracije i općenito čini sportaše spremnijim na nove izazove.
Sportska masaža može biti bolna i neugodna, ali je svakako neizostavna u životu svakog sportaša.