Žene i utezi

U svijetu je općeprihvaćeno mišljenje da se bodybuildingom bave isključivo muškarci. Na što prvo pomislimo kad spomenemo riječ bodybuilding? Na mišićavog, savršeno isklesanog muškarca, naravno.  Ali sve više žena poseže za ovom vrstom treninga, unatoč brojnim stereotipima. Jedan od njih je i da će žena bodybuildingom dobiti previše mišićne mase i da će izgledati manje ženstveno. To ne mora biti tako. Žene se oduvijek svrstavaju u nježniji spol, što je i istina, ali posljednih desetljeća odvažno konkuriraju muškarcima, kako u ostalim područjima života, tako i u bodybuildingu.

 

Danas se natjecanja u dizanju utega organiziraju posebno za žene, što je veliki napredak koji pobija sve predrasude. Ova disciplina je jedan od najzdravijih načina vježbanja, a dokaza za to ima poviše. Dizanje utega prije svega je vježba snage, koja najviše utječe na razvoj i rast mišićne mase. Dokazano je da nas veća količina mišićne mase štiti od prijevremene smrti. Osim toga, djeluje pogodno na kosti i srce, poboljšava držanje i izgled tijela, podiže stražnjicu i jača noge, te troši kalorije i masne naslage.
Najbolje od svega je to što mršavite i kad ne trenirate, jer organizam kod ovog tipa treninga troši masti i dok mirujete. Dizajući utege nećete postati neženstveni kako mnogi misle, jer je to naprosto nemoguće ukoliko uz treniranje ne unosite steroide.
U želji za savršenim izgledom, mnoge žene ali i muškarci u startu rade velike pogreške koje ne dovode do nikakvih rezultata, već vas mogu samo unazaditi. Jedna od njih je i to što mnogi svoju prvu vježbu rade bez asistencije trenera. To može dovesti do ozbiljnih ozljeda koje bi vas mogle natjerati da na kraju odustanete od treninga. Zato je važno imati uz sebe nekog iskusnog tko će vam pokazati kako izvesti pokrete, kako držati pravilnu formu tijekom vježbanja itd. Ne očekujte da ćete odmah znati sve o treningu u koji ste se upustili, pa stoga pitajte što vas zanima. Isto tako, ne uspoređujte se s drugima. Došli ste trenirati radi sebe i svog zdravlja, i nitko nije postigao velike rezultate za jedan dan.
Važno je da znate svoje sposobnosti i u skladu s njima trenirate, jer u protivnom također riskirate ozljedu.  Uz trening, ne zaboravite redovito odraditi i kardio trening. On je vrlo važan i u kombinaciji sa dizanjem utega daje odlične rezultate. Također trebate voditi računa o planu treninga i planu prehrane. Nećete biti u formi ako se uz dizanje utega i dalje nezdravo hranite ili nemate isplaniran trening sukladno vašim sposobnostima. Ako poštujete sve što ovo što smo naveli, dizanje utega može biti koristan trening u kojem ćete uživati.
Još jedna od zabluda kod ovog tipa treninga je da ženama povećava opseg grudi. To nije tako jer se grudi sastoje većinom od masnog tkiva. Ono što se povećava jesu leđa.
Svaka žena bi trebala barem probati jedan trening s utezima, jer ima mnogo prednosti. Osim što mršavite i dok ne trenirate, oblikujete svoje tijelo, ruke, ramena, leđa, noge, stražnjicu. Upravo su to dijelovi tijela s kojima žene najčešće nisu zadovoljne, pa je trening s utezima idealno rješenje za sve ove segmente.
Za uspješne rezultate, uz trening je važno piti dovoljno vode. Voda pomaže u izlučivanju toksina, održava zdravlje zglobova koji su više nego bitni kod treniranja s utezima, sprječava vrtoglavicu i umanjuje osjećaj gladi.
Dakle, zaključak svega je da je bodybuilding odavno prestao biti disciplina samo za muškarce, žene su postale opasne konkurentice. U kombinaciji sa umjerenošću, kardio treningom te planom prehrane, ovaj tip treninga može vas učiniti još više ženstvenijom, zdravijom, a time i zadovoljnijom.

2873 replies

Comments are closed.