Alkalna prehrana i kiselost

U želji za što boljom ishranom i što zdravijim načinom života, posežemo za raznim režimima i planovima prehrane. Jedan od njih je i alkalna prehrana. Radi se o prehrani u kojoj je većina namirnica lužnata. Prema istraživanjima, kiselost u organizmu jedan je od uzroka nastanka raka i drugih bolesti. Stoga je ovaj način prehrane pogodan za postizanje balansa između kiselosti i lužnatosti organizma.

Bazira se na pravilnom kombiniranju lužnatih i kiselih namirnica, te ima brz učinak na gubitak kilograma. Zašto naš organizam ne voli kiselost objasnit ćemo u nekoliko rečenica. Kada konzumiramo namirnice koje smanjuju lužnatost organizma, on reagira na način da uzima minerale iz vitalnih organa kako bi neutralizirao kisele produkte. Takvo stanje može dovesti do ozbiljnih zdravstvenih problema: kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa, osteoporoze, bolesti bubrega i raznih tumorskih oboljenja. Navest ćemo neke od namirnica koje doprinose kiselosti: šećer, sol, brašno, meso (svinjetina, teletina, govedina), čokolada, alkoholna pića, pržena hrana, kava itd.
Da biste prepoznali kiselost u organizmu, potrebno je obratiti pažnju na sljedeće simptome: kvarenje zubi, umor, problemi s kožom, bol u mišićima i kostima, te pretjerano lučenje sluzi.

S druge strane, alkalna prehrana neutralizira ph vrijednosti u organizmu. Balans između kiselosti i alkalnosti organizma ključan je za njegovo normalno funkcioniranje.

Alkalna prehrana bazira se na pravilnom kombiniranju namirnica. Dnevni unos alkalnih namirnica morao bi biti bar iznad 60% kako bi se postigao željeni učinak. Neke od takvih namirnica su: voće, maslinovo ulje, med, biljni čajevi, špinat, brokula, kupus i drugo sirovo voće i povrće.
Kiselost organizma može svatko od nas provjeriti jednostavnim kućnim testom uz pomoć ph test trakica za urin ili slinu. No, najbolje je uvesti što više alkalnih namirnica u prehranu i piti dovoljno vode, te voditi što zdraviji život. Kada unosimo alkalne namirnice oslobađamo organizam kiselih ostataka te mu omogućavamo da balansira našu težine i čini nas zdravim i punim energije, što je i cilj svakog organizma.
Jedan od najpoznatijih alkalnih načina prehrane je alkalna dijeta koju prakticira sve više ljudi, a omiljena je među slavnima.  Namijenjena je osobama koje su pod stresom, te imaju u svom jelovniku malo voća i povrća. Kod ove dijete potrebno je dnevno unositi bar 75% alkalnih i 25% kiselih namirnica. Također je potrebno smanjiti unos bijelih rafiniranih namirnica, gaziranih pića, masne hrane, kave i cigareta. Potrebno je oko 8 tjedana ovakvog režima da bi se rezultati vidjeli.
Ovaj način prehrane posebno koristi oboljelima od raka. Dokazano je da je prehrana najbolji obrambeni mehanizam u borbi za ozdravljenje. Dr. Warburg koji je autor djela ”Metabolizam tumora” u svom radu objašnjava kako tumorske stanice ne udišu kisik i ne mogu preživjeti u prisutnosti kisika. U krvi nema kisika ukoliko se hranimo nezdravo, te se time podrazumijeva rast tumorskih stanica. Zato je alkalna prehrana važan čimbenik za ozdravljenje.
Nažalost, liječnici teško priznaju prehranu kao ljekovito sredstvo, već više kao preventivu uz sintetičke lijekove. Ne želimo umanjiti djelotvornost lijekova, već samo staviti veći naglasak na važnost prehrane. O kiselosti, odnosno alkalnosti organizma trebali bi voditi računa svi kako bi se osjećali bolje i izbjegli zdravstvene probleme. To je stavka našeg organizma na koju možemo bitno utjecati ukoliko se malo potrudimo.

2631 replies

Comments are closed.